کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

هنگام خرید جعبه و کارتن بسته بندی به این نکات توجه کنید!

اگر صاحب محصول و یا تولید کننده آن هستید حتما باید این را بدانید که بسته بندی یکی از مهمترین اصول عرضه محصولات می باشد. تهیه یک پک مناسب در کنار کیفیت خوب محصول می تواند در جذب مشتریان و فروش بیشتر تأثیر بسزایی داشته باشد. ولی لازمه ی خرید کارتن بسته بندی مناسب داشتن اطلاعات و دانستن نکاتی است که هر تولیدکننده باید در ابتدای شروع کار به آنها توجه نماید. 

 میخواهیم چند نکته از نکات کلیدی که در رشد و گسترش کسب و کار تأثیر مستقیم داشته و آمار فروش را تا حدود زیادی بالا می برد را بیان کنیم تا بتوانید با بکارگیری آنها در کسب و کار خود موفق شده و در بازار فروش ماندگار شوید.

 

 

کیفیت و جنس کارتن و جعبه بسته بندی

برای اینکه یک بسته بندی مناسب را برای محصول خود انتخاب کنید باید جنس و کیفیت آن را در نظر بگیرید بطوریکه مطمئن شوید که در طول مسیر عرضه و رسیدن به دست مشتری له و پاره نشود و محصول درونش دچار آسیب نگردد.

کارتن ها در انواع 5 لایه، 3 لایه و 2 لایه(سینگل فیس) عرضه میشوند، هر چقدر لایه های کارتن ها بیشتر باشد برای محصولات سنگین با ابعاد بزرگ مناسب تر هستند. لایه های کارتن شامل یک ورق مسطح و یک فلوت ( ورق کنگره ای) می باشند که این لایه ها نیز انواع مختلف دارند.

پرکاربردترین نوع ورق ها تست، کرافت و ایرانی می باشد. اگر محصولتان سنگین و صادراتی است ورق کرافت بهترین نوع ورق برای تولید کارتن بسته بندی این محصولات می باشد زیرا مقاومت و استحکام خوبی داشته و می تواند به خوبی از محصول درونش محافظت کند.

جعبه های بسته بندی از جنس مقوا نیز تولید می شوند. مقوا یک ورق نازک است با گرماژ (ضخامت) مختلف که در انواع متنوع مانند ایندربرد، گلاسه، پشت طوسی و کرافت عرضه می گردند. گرماژ این مقواها از 60 تا 500 گرم بوده که هر صاحب محصول با توجه به نوع محصولش از جعبه های مقوایی با گرماژ مشخص استفاده می کند.

مقواها فقط مناسب محصولات سبک و کوچک هستند برای مثال اگر یک محصول سنگین را درون جعبه مقوایی قرار بدهید دفرمه و له می شود.

بنابراین اولین قدم برای تهیه بسته بندی دانستن وزن و ابعاد محصولتان می باشد تا طبق این اندازه ها نوع و جنس بسته بندی خود را انتخاب نمایید.

مدل جعبه و کارتن

مدل جعبه و کارتن نیز در تهیه بسته بندی نکته مهمی می باشد. تعیین شکل جعبه در برخی مواقع با توجه به ابعاد و وزن محصول انجام می شود. مدل بسته بندی نباید متغایر با محصول باشد زیرا سبب آسیب دیدن آن می گردد.

بسته بندی ها در مدل های عمومی و خاص قابل تولید هستند مدل های عمومی شامل چهاردرب، کیبوردی، ته قفلی، تلسکوپی ( زیره و رویهدرب دارویی و کشویی می باشند. مدل های خاص، به شکل هایی گفته می شود که با نظر و سلیقه مشتری تولید گردیده و جزو مد ل های عمومی نمی باشند.

گاهی برخی تولیدکنندگان با دادن ایده های خلاقانه بسته بندی ای مطابق با شکل محصول تهیه می کنند تا پکشان به چشم آمده و مورد توجه مشتریان قرار بگیرد البته باید توجه داشت که این مدل ها به گونه ای طراحی شوند که قابل تولید باشند.

طراحی و چاپ روی بسته بندی و تبدیل آن به یک بازاریاب

همانقدر که کیفیت بسته بندی اهمیت دارد، چاپ و طرح روی آن نیز مهم می باشد. وقتی روی یک پک چاپ انجام می گردد در حقیقت به آن هویت داده می شود. چاپ بسته بندی ها در دو نوع چاپ افست و چاپ فلکسو انجام می گردد که انتخاب هر یک از این چاپ ها به عهده مشتری می باشد.

درج برند و لوگو مهمترین قسمت چاپ روی بسته بندی است. وقتی یک جعبه را با نام و برند خود ارائه می کنید در واقع محصولتان را به مشتری معرفی کرده و او از طریق بسته بندی متوجه می شود که چه شرکتی این محصول را تولید کرده است.

به این طریق مشتری برند شما را شناخته و در صورت رضایت از کیفیت محصول، حتما نام محصول را در ذهن سپرده و دوباره آن را خریداری می کند.

در کنار درج نام و لوگو، چاپ مشخصات مربوط به کالا نیز تا حدود زیادی اهمیت دارد. این اطلاعات در مورد محصول بوده که مشتری تا حدودی از نوع آن مطلع شود مانند تاریخ تولید و انقضاء، طریقه استفاده و بسیاری نکات دیگر که حتما باید بر روی پک ها درج گردد.

طرح و رنگ نیز یکی از نکات مهمی می باشند که باید در تولید بسته بندی به آنها دقت نمود. استفاده از طرح و رنگ مدرن و به روز می تواند بر جذابیت جعبه ها بیفزاید. بکارگیری رنگ هایی که با نوع محصول متناسب بوده و جلب توجه نمایند نیز گزینه مهمی در تهیه بسته بندی می باشد.

در طراحی باید به نحوی محصول درون پک را به مشتری نشان داد یعنی طرح و رنگ روی جعبه تا حدودی نزدیک به محصول باشد تا مشتری با دیدن بسته بندی متوجه کالای درون آن بشود.

تا آنجا که ممکن است از طرح هایی مفهوم و واضح استفاده کنید زیرا مشتریان طراحی های گنگ را نمی پسندند و به دنبال خرید پک های هستند که حالت معمایی روی بسته بندی آن نداشته باشد و همه چیز به وضوح قابل رویت باشد.

درج شعار یا تگ بر روی بسته بندی

در بحث بازاریابی، باید از شعار، جمله یا تگی استفاده کنید که معرف محصولتان باشد بطوریکه مشتری با دیدن آن حس خوشایندی پیدا کند مثلا در مورد محصولات غذایی بیان حس خوشمزگی می تواند برای مشتری جالب بوده و اشتهایش را تحریک نماید یا در مورد لوازم الکتریکی و خانگی ایجاد حس اطمینان و اعتماد در یک جمله تأثیر خوبی بر ذهن مشتریان می گذارد.

 این شعار یا تگ باید جدید بوده و تکراری نباشد و فقط و فقط مختص به شما و برندتان باشد تا در بازار فروش محصولتان دیده شود.

انتخاب بسته بندی محصولات غذایی

محصولات غذایی یکی از مهمترین و حساس ترین مواد مصرفی مردم می باشند که سالم ماندن آنها تا هنگام رسیدن به دست مشتری دغدغه همه تولیدکنندگان است. برای عرضه این محصولات باید کارتنی مقاوم در نظر گرفت تا در مسیر فروش پاره نشود این موضوع درمورد صادرات این مواد بیشتر اهمیت دارد.

مواد غذایی صادراتی در سردخانه قرار می گیرند تا فاسد نشوند بنابراین برای تهیه بسته بندی آنها باید پکی تهیه کرد که آب و نم به داخل آن نفوذ نکند، به همین جهت فلوت ضدرطوبت (ضد آب) در لایه های کارتن بکار می برند تا از نفوذ رطوبت به محصول جلوگیری کند.

برای لایه های بیرونی نیز بهتر است ورق کرافت استفاده شود این ورق استحکام خوبی داشته و بر اثر ضربه های ناشی از حمل و نقل پاره نشده و به خوبی از محصول محافظت می کند. گاهی از جعبه های مقوایی برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود که مقوای ایندربرد در این زمینه بیشترین کاربرد را دارد زیرا از نظر بهداشتی مورد تأیید سازمان غذا و دارو می باشد.

البته به دلیل آنکه جابجایی این جعبه های مقوایی بصورت تکی زمان زیادی می برد و تا حدودی دشوار می باشد آنها را درون کارتن قرار می دهند و سپس جابجا می کنند به این شکل هم جعبه های مقوایی آسیب نمی بینند و هم اینکه حمل و نقل آنها به سرعت انجام می شود برای حمل این جعبه ها بیشتر از کارتن مادر (چهاردرب ) استفاده می کنند.

در این مقاله چندین نکته در مورد انتخاب کارتن و جعبه بسته بندی را بیان کردیم تا با خواندن و به کارگیری آنها در تهیه بسته بندی بتوانید در بازار فروش حرفی برای گفتن داشته باشید و نام و برند خود را ماندگار کنید. استفاده از ایده های جدید و خلاقانه و همچنین مشورت با طراحان خبره شرکت های جعبه سازی می تواند در انتخاب و طراحی یک پک منحصر به فرد به شما کمک کند و بین رقبا محصول شما را متمایز و جذاب نماید.

برای کسب مشاوره رایگان خرید کارتن و جعبه بسته بندی با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

021-9100-1720

0912-560-2785


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد