کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

درامد زایی با بسته بندی صحیح میوه های خشک چگونه است؟

بسته بندی همیشه توانسته راه رسیدن به فروش بیشتر محصول های صنعتی و گارگاهی و یا کالاهای خانگی را آسان کند. در این مقاله میخواهیم شما را با بهترین نوع پک میوه خشک آشنا نماییم. میوه های خشک از جمله خوراک و میان وعده های خوشمزه در شاخه خشکبار بوده که به علت مصرف روزمره آنها،  طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و در بسیاری از میهمانی ها به همراه آجیل و سایر میوه ها سرو میشود. از آن جایی که میوه های خشک از دسته مواد خوراکی بوده، یکی از نکات حائز اهمیت در آنها، نوع بسته بندی میباشد.

 

 اگر تولید کننده یا صادر کننده میوه خشک هستید و یا قصد دارید در این صنعت پا بگذارید، حتما به بهترین و مناسب ترین روش برای بسته بندی می اندیشید. بسته بندی میوه خشک یا به عبارتی چیپس میوه باید طوری باشد که علاوه بر حفظ کیفیت محصول، جلوگیری از نفوذ آلودگی و هر گونه گرد و غبار به آن، ظاهری شکیل و تمیز داشته باشد.

اهمیت بسته بندی چیپس میوه

ذهن انسان طراحی شده برای فیلتر کردن و به یاد داشتن چیزهایی خاص و مهم که اگر بتوانید با توجه به نوع پک محصولات نگاه خریدار را به سمت محصول و پک خود جلب کنید، به موفقیت زیادی دست خواهید یافت. فروش یک

محصول تنها به کیفیت آن بستگی ندارد، بلکه مهم ترین فاکتور، بسته بندی آن است که میتواند در فروشگاه و مغازه ها نظر مشتریان را جلب نماید.

 

بسته بندی، از مهم ترین بخش های تولید و عرضه هر کالا یا محصولی به شمار می آید و توجه به آن در بالا رفتن میزان فروش محصول و بر جسته شدن در عرصه برندینگ ضروری است.

ظاهر و شکل هر بسته بندی بهترین روش برای تبلیغ یک محصول بوده و هر چه شکیل تر و خلاقانه تر باشد، پتانسیل بی شماری را در جذب متقاضی به همراه خواهد داشت.

بسته بندی میوه های خشک نیز همانند هر محصول دیگری، نیازمند به کار رفتن دقت و کمی خلاقیت میباشد. میوه های خشک، هر چه قدر هم که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند، ظاهر چندان جذابی نداشته و در نتیجه، بسته بندی شکیل آن بر جاودان شدن در ذهن خریداران اثر دو چندان خواهد داشت.

موارد مهم در بسته بندی میوه های خشک

برخی از المان هایی که باید در بسته بندی این دسته از محصولات به آن توجه کرد:

1-بسته بندی باید طوری باشد که محصول را از هر گونه آسیب طی نگهداری و ارسال آن حفظ کند.

2-لوازم و ظروف نایلونی که برای بسته بندی ثانویه به کار میرود، حتما باید نو، سالم و تمیز باشند.

اما جنس پک یا همان بسته بندی اولیه این دسته از خوراکی ها باید چگونه باشد؟ آیا استفاده از هر نوع جنس ورق کارتن یا مقوا برای پک میوه های خشک مناسب است؟ 

اگر دنبال پاسخی مناسب برای این سوال هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

انواع بسته بندی های چیپس میوه

از آنجایی که میوه های خشک شده جز دسته خشکبار هستند و هم چنین وزن کمی هم دارند، جنس بسته بندی آنها از مقوا بوده که این جلوه و ظاهری شیک و زیباتری را برای پک به همراه خواهد داشت. البته این نکته قابل ذکر است که کارتن مادر این دسته از بسته بندی های مقوایی، از جنس کارتن بوده و در امر صادرات حتما از پک های کارتنی استفاده میشود.

مرتبط ببینید: انواع کارتن مادر + اهمیت جعبه بسته بندی مادر

انواع مقوا در پک های مقوایی میوه خشک

جعبه های بسته بندی چیپس میوه با انواع مختلفی از مقواها تولید و عرضه می شوند. مقواهایی نظیر ایندربرد، پشت طوسی و گلاسه را میتوان در بازار های داخلی و خارجی برای بسته بندی محصولات به کار برد.

مقوای ایندربرد

این مقوا بسیار براق و دارای شفافیت چشمگیری است و بیشتر برای مصارف مواد غذایی استفاده میشود. ایندربرد یا مقوا پشت سفید برای جعبه های لوکس و بسیار شیک محصولات قیمتی در امر صادرات کاربرد دارد.

هم چنین، بیشترین مقوایی که در جعبه های میوه خشک به کار میرود، همین مقوای ایندربرد است. از دلایل استفاده از آن میتوان به بهداشتی بودن و محکم بودن آن اشاره کرد.

مقوای پشت طوسی

این مقوا به علت آنکه بخش داخلی اش به رنگ طوسی است، این نام را به خود اختصاص داده است. مقوای پشت طوسی به علت آنکه از مواد بازیافتی ساخته میشود، از نظر بهداشتی مناسب نبوده و به همین دلیل برای پک های آ مواد غذایی کاربرد ندارد.

مقوای گلاسه

مقوای گلاسه نیز همانند پشت سفید از جلا و شفافیت خاصی برخوردار بوده و دارای استحکام فوق العاده است. از کارایی های آن میتوان به مواردی مثل بروشور و کارت های ویزیت اشاره کرد. این مقوا به علت سطح صاف و همواری که دارد، چاپ بر روی آن، روان تر از سایر از مقوا ها صورت می گیرد.

دلایل استقبال از کرافت در بسته بندی های میوه خشک

کرافت، مقوایی است که از خمیر کاغذ به دست آمده که در دو رنگ قهوه ای روشن و تیره در بازار عرضه میشود. این مقوا بسیار مقاوم بوده و از پرطرفدار ترین نوع بسته بندی در بازار برای میوه های خشک و ادویه جات میباشد. این مقوا هم ظاهری زیبا و مشتری پسند داشته و هم محصول را از آلودگی های احتمالی حفظ خواهد کرد.

پاکت های کرافت

 آیا تا کنون نام پاکت های کرافت به گوشتان خورده؟ استفاده از این پاکت ها یکی دیگر از روش های بسته بندی این محصولات بوده که به دو علت بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است:  

نخست، کرافت به دلیل آنکه دوست دار محیط زیست بوده و قابل بازیافت میباشد و در نتیجه کمترین تهدید را برای طبیعت دارند.

دومین مزیت کرافت، ماندگار شدن در میان مردم، حفظ کیفیت محصول و استحکام بالای آنها در صادرات است زیرا این پک ها طی مسافت های طولانی ممکن است دچار آسیب شوند که کرافت از بروز همچین مشکلی جلوگیری میکند.

نکته مهم: بعضی از انواع کرافت بخشی دریچه ای دارند که به مدل پنجره ای یا طلق دار هم شناخته میشود. در واقع تولید کننده تمایل دارد برای جذب بیشتر مشتری قسمتی از جعبه را نمایش دهد که این بخش میتواند با طلق یا سلفون پوشانده شود یا اصلا پوششی نداشته باشد. علت استفاده از این نوع پاکت ها این است که خریدار بدون دخالت دست بتواند محصول را از روی جعبه مشاهده کند.

مدل های بسته بندی میوه های خشک

مدل های مختلفی از جعبه بسته بندی چیپس میوه تولید عرضه میشود که انتخاب آنها گاهی بر اساس ویژگی محصول و در مواردی برای راحتی مشتری تعیین میگردد. بیشترین مدل هایی که بسته بندی آنها دیده میشود عبارتند از:

·         زیره رویه یا تلسکوپی

·         دو درب دارویی

·         پاکتی قفل دار

·         طلق دار

·         دسته دار

·         کشویی

·         کیبوردی 

توجه: در بسته بندی های میوه خشک، ابتدا آنها را درون یک نایلون پلاستیکی گذاشته، وکیوم کرده سپس آن را داخل جعبه بسته بندی قرار میدهند.

چه اندازه چاپ روی بسته بندی حائز اهمیت است؟

همراهان گرامی، یکی از پارامتر هایی که میتواند بسیار مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، چاپ بسته بندی محصول میباشد. به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید محصولات مختلف دارند و هم چنین به خاطر آن که پرداخت هزینه تولید محصول از جانب مشتری صورت میگیرد، بنابراین توجه به سلایق و خواسته های متقاضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یک چاپ بسته بندی جذاب میتواند وسیله ای باشد که شما با آن محصولات خود را ایده آل کنید؛ در نتیجه، مهم ترین فاکتور در بازاریابی فرآیند چاپ است.

چاپ کارتن لمینتی و یا جعبه های مقوایی بر خلاف بسته بندی های کارتنی، تنها از چاپ افست بهره گرفته میشود و فلکسو جایگاهی در این زمینه ندارد. در پک های مقوایی فرآیند چاپ بر روی مقوای ایندربرد بسیار روان تر و شیک تر از سایر مقواها صورت میگیرد.

اهمیت طراحی زیبا بر بسته بندی های میوه خشک

طرح چاپی روی این گونه بسته بندی ها بسیار پر اهمیت است زیرا پتانسل بی شماری را بعد از کیفیت محصول در جذب مشتری دارد که لازم است زمان بیشتری را برای رسیدن به طرح روی آن سپری کنید. ظاهر و طراحی هر بسته بندی، بهترین تبلیغ جهت پر فروش شدن آن محسوب میشود.

اگر به سراغ ایده های ناب و خلاقانه برای بسته بندی محصولات خود بروید، نه تنها ضرر نمیکنید بلکه فروش بیشتری هم خواهید داشت زیرا تصویر معتبر و جدیدی از برند شما در ذهن مشتری شکل خواهد گرفت.

 

 

موارد مهم در بسته بندی میوه های خشک

1- برای افزایش جذابیت، از رنگ ها و طرح های مشابه با میوه استفاده کنید.

2- از شکل میوه های تازه برای تزیین روی بسته بندی بهره ببرید.

3- نوشته های روی بسته بندی خوانا و روان باشند تا اطلاعات برند آنها دیده شود.

4- از بسته بندی های شفاف کمک بگیرید تا مشتری بتواند محتویات درون آن را ببیند.

بسته بندی چیپس میوه صادراتی

کشور ایران به علت تنوع آب و هوایی و اقلیمی داشته و از آنجایی که یک کشور چهار فصل است، انواع گوناگونی از میوه ها در فصول مختلف کاشت و برداشت میشود که بخشی از این میوه ها به صورت خشک شده به کشورهای دیگر صادر میشوند.

 اما متاسفانه صادرات آن به کشورهای دیگر، غالبا به صورت عمده ای بوده و مراحل بسته بندی آن در کشور مقصد صورت میگیرد. از این رو، این محصولات نمی توانند سبب افزایش فروش و برجسته شدن برند شوند. بنابراین لازم است که تولید کنندگان پر اهمیت بودن پک کالاهای خود را در نظر بگیرند.

بسته بندی میوه خشک در منزل

همه شما با خواص میوه های خشک آشنا هستید و میدانید که یکی ازروش های جلوگیری از فاسد شدن این میوه ها، فرآیند خشک کردن آنهاست. 

خشک کردن میوه نه تنها خواص اولیه آن را حفظ میکند، بلکه وزن و حجم آن را نیز کاهش میدهد. خشک کردن میوه از زمان های گذشته تا به حال مرسوم بوده و مردم به علت مصرف زیاد برخی میوه ها مانند انگور، زرد آلو ، سیب ، گلاب ، به ، آلبالوو انجیر آنها را خشک میکردند.

برای بسته بندی میوه های خشک محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید از هر نوع بسته بندی بهره ببرید. به طور مثال میتوانید از سلفون یا نایلون های شفاف با حداقل هزینه بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید زمانی محصولتان پر فروش خواهد شد که دارای بسته بندی مقوایی و نامو نشان باشد.

فروش میوه خشک خارجی

میوه های خشک خارجی که نام دیگرشان میوه خشک وارداتی است، به دسته ای از میوه ها گفته میشود که در ایران تولید نمیشوند و از کشور های دیگر وارد ایران میشوند.

میوه هایی مثل بوملو، کرنبری و انبه که در بسته بندی های ویژه ای در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرند. میوه های وارداتی، مصرف کننده را از خواص و ترکیبات موجود در این میوه ها بهره مند میسازد.

قیمت جعبه بسته بندی چیپس میوه

قیمت جعبه بسته بندی میوه های خشک با توجه به جنس پکی که برای آنها انتخاب می شود، ( کارتنی، مقوایی و کرافت)  متغیر است. عوامل متعددی وجود دارد که بر روی قیمت آن اثر میگذارد؛ از جمله نوع بسته بندی، تیراژ، چاپ و خدمات چاپی. زمانی که یک جعبه مقوایی سفارش میدهید، باید به جنس آنها دقت کنید زیرا هر مقوا جنس و کیفیت متفاوتی را داشته و این تفاوت سبب اختلاف در قیمت میشود.

سوالات متداول

1- بهترین نوع بسته بندی میوه خشک کدام است؟

پاکت های کاغذی و مثوایی، به علت آنکه هزینه ای کم داشته و قابل بازیافت نیز هستند، بهترین گزینه برای پک میوه های خشک در نظر گرفته میشود.

2- چرا باید میوه های خشک را بسته بندی کرد؟

تنقلات سالمی هم چون چیپس های میوه برای حفاظت در برابر آلودگی و گرد و غبار حتما باید درون  پک های مخصوصی قرار بگیرند.

3- برای تولید میوه خشک به چه مقدار پول نیاز است؟ میتوانید قسمتی از فضای خانه را به این کار اختصاص دهید سپس یا به صورت سنتی و یا به توسط دستگاه مخصوص با خرید مقداری میوه کار را شروع کنید و همچنین به تعداد حداقل 1000 عدد جعبه سفارش دهید.

نکته: در بین شرکت های کارتن سازی جستجو کنید تا زیرا بعضی از آنها سفارش 500 عدد را هم می پذیرند. از جمله این کارتن سازی ها:

کارتن سازی آوین پک

کارتن سازی زرین کارتن

کارتن سازی کارتن پک

 

خاتمه

با به کارگیری اندکی خلاقیت در طرح روی بسته بندی های این تنقلات سالم و خوشمزه میتوانید سبب پیشرفت و رونق در کسب و کارتان شوید. زیرا این خلاقیت است که باعث متفاوت شدن میگردد.

خیلی راحت میتوانید با حفظ کیفیت جعبه ای کوچک ولی شیک و خوش طرح را انتخاب کنید و با مدل های منحصر به فرد چیپس میوه یا میوه خشک شده را درون آن بچینید و از فروش خود لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد