کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

انواع جعبه و کارتن بسته بندی زغال در مدل و طرح های مختلف


کارتن زغال یا جعبه بسته بندی زغال یکی از راه های جلوگیری از کاهش ضایعات زغال و افزایش فروش آن میباشد. در ادامه شما را با انواع بسته بندی زغال آشنا خواهیم نمود تا مناسب ترین مدل آن را از کارتن سازی سفارش دهید. قبل از آن کمی میپردازیم به خود زغال.

زغال ماده ای است که از باقی مانده گیاهان و چوب پوسته خشکبار ها حاصل می شود که از گذشته تا کنون مصارف گوناگونی را در زندگی ما داشته است. از جمله رایج ترین استفاده آن برای پخت و پز و استعمال دخانیات مانند قلیان می باشد. این واژه به دو صورت زغال و ذغال نوشته می شود که املا هر دو صحیح می باشد.

انواع زغال 

1-      زغال لیمویی

زغال لیمویی که کاربرد اصلی آن برای قلیان است، از چوب درختانی هم چون پرتقال، لیمو، نارنج و از این قبیل به دست می آید که کیفیت خوبی داشته و یک دست می سوزد.

2-      زغال کبابی

این زغال همان گونه که از اسمش پیداست، مخصوص پخت و پز است. این نوع زغال در شرایطی که به یک مسافرت یا پیک نیک می روید، گزینه ای ایده آل بوده و مزه یک غذای خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورد.

3-      زغال فشرده  یا بریکت

با آسیاب کردن زغال چوب و یا خاک اره، گرده ای حاصل می شود که آن را با نوعی چسب مخلوط میکنند و سپس تحت فشار آنها را به اشکال گوناگون قالب گیری می کنند. این زغال نسبت به نوع لیمویی، کیفیت پایین تری داشته و در رستوران ها و مصارف خانگی، استفاده زیادی دارد.

زغال ها در چه نوع جعبه هایی بسته بندی می شوند؟

بسته بندی یکی از الزامات هر محصول جهت نگه داری، ایمنی و پر فروش شدن آن محسوب می شود. تولید کنندگانی که قصد برجسته کردن برند تجاری خود را دارند، می توانند محصولات خود را در یک پک متناسب با محصول خود قرار دهند تا شاهد پیشرفت و رونق در کسب و کار خود باشند.

بسته بندی، نقش عمده ای را در دست یابی به نگهداری و جلوگیری از ضایعات دارد. بنابراین، انتخاب یک پک مناسب برای آن، بسیار حائز اهمیت است. در گذشته، عرضه زغال به صورت فله ای بود که این باعث سیاهی و آلودگی محیط فروشگاه و دیگر محصولات می شد در نتیجه مصرف کنندگان رغبت کم تری برای تهیه آنها داشتند.

 زغال را می توان در انواع جعبه های کارتنی و مقوایی با توجه به وزنشان بسته بندی کرد. برای بسته بندی زغال در جعبه های مقوایی می بایستی از مقواهایی با گرماژ بالا استفاده کنید که حین جابه جایی و حمل و نقل از آنها محافظت کند.

کارتن های بسته بندی زغال هم به صورت 3 لایه و 5 لایه عرضه می شوند و برای پک های  5، 8 و 10 کیلوگرمی زغال، کارایی دارد. توجه داشته باشید که جعبه های زغال باید متناسب با وزن آن باشد زیرا در غیر این صورت، کارایی خود را از دست داه و قابل استفاده نخواهد بود. هم چنین، کیفیت ورق هایی که در ساخت کارتن به کار می رود، نیز ضروری است به دلیل این که اثر نامطلوبی در بو زغال نگذارند.

طراحی بسته بندی زغال تا چه میزان بر جلب توجه آن تاثیر می گذارد؟

طراحی بسته بندی عبارت است از پیوند ساختار، مواد، رنگ، تصاویر و اطلاعات باعناصر طراحی برای ایجاد یک بسته بندی مناسب جهت بازاریابی. طراحی، یک المان  کلیدی در بسته بندی بوده که عامل جلب نظر بسیاری از مشتریان است. از آن جایی که حدود 80% از خرید های روزمره مردم، باتوجه به بسته بندی و طرح آن است، پس با این اوصاف، تولید کنندگان باید به اهمیت این المان پی ببرند.

رنگ های مورد استفاده در بسته بندی های زغال معمولا قرمز، نارنجی، زرد و مشکی است که انتخاب این هارمونی رنگ، تناسب زیادی را با خود محصول که زغال است، دارد.

چاپ روی بسته بندی زغال چگونه نظر مخاطبان را به خود جلب می کند؟

چاپ جعبه، اطلاعاتی را در خصوص محصول خریداری شده به افراد می دهد؛ به عبارتی خدمات شما را در یک بعد در اختیار  مشتریان قرار می دهد. در نظر داشته باشید که چاپ روی بسته بندی باید به گونه ای باشد که محصول را از دیگر رقبا متفاوت و متمایز کند. جعبه بر اساس جنس و متریال مصرفی آن به روش های مختلفی چاپ می شود که متداول ترین آنها، افست و فلکسو می باشد.

یک محصول همراه با چاپ و بسته بندی خوب می تواند سطح فروش شما را در بازار پر رقابت امروز را بالا ببرد چون مشتریان در وهله اول به چاپ و بسته بندی کار شما نگاه می کند. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می شود که مشتری آن را با نمونه های مشابه در بازار مقایسه می کند. 

یک چاپ بسته بندی با کیفیت و شکیل می تواند وسیله ای باشد که شما می توانید با کمک آن محصول خود را ایده آل کنید زیرا از جمله مواردی که می تواند در زمان خرید کالا توسط مشتری سبب جلب توجه و برقراری ارتباط می شود، زیبایی فرم ظاهری چاپ است.

  •  افست

این چاپ که نام دیگرش لیتوگرافی است، بسیار پر کاربرد در جعبه های لمینتی و مقوایی است که ابتدا چاپ بر روی لایه نازکی از مقوا اعمال می شود سپس توسط دستگاهی مخصوص بر روی شیت کارتن چسبانده میشود که در انتها یک کارتن لمینتی حاصل می شود. این چاپ به دلیل تنوع رنگی زیاد، امکان ایجاد هر طرحی بر روی بسته بندی آن وجود دارد.

  •   فلکسو       

این چاپ با استفاده از کلیشه و به طور مستقیم بر روی کارتن اعمال می شود. کارتن های قهوه ای و سفید رنگ اکثرا  این نوع چاپ را دارند. فلکسو با داشتن محدودیت در رنگ، اجرای هر طرحی بر روی آن امکان پذیر نخواهد بود.

ویژگی هایی یک زغال خوب و مرغوب

 

ü      در فرآیند آن از هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نشده باشد.

ü      زمان سوخت بالایی داشته باشد.

ü      سریع روشن شده و زود خاموش نشود.

ü      بدون بو و گاز باشد.

ü       دوام و ماندگاری بالا

ü      بدون شکستگی و ترک

ü      خاکستر زیاد تولید نکند.

ü      پر حرارت باشد.

 

قیمت جعبه و کارتن بسته بندی زغال چگونه محاسبه می شود؟

عواملی که در تعیین قیمت پک های زغال موثر است، عبارت اند از ابعاد (طول، عرض و ارتفاع)، نوع ورق و مقوا به کار رفته در آنها، چاپ و استفاده از خدمات چاپی که همگی در هزینه تمام شده جعبه شما تاثیر گذار خواهد بود.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید در هزینه های صرفه جویی کنید، با تعداد سفارش بالا کارتن می تواند این کار را انجام دهید زیرا در تیراژ بالا، چاپ و هزینه تولید کاهش می یابد.  

1-      گران ترین نوع زغال در بازار ایران کدام است؟

گران قیمت ترین نوع زغال با توجه به کیفیت مرغوب و پروسه تولید آن تعیین می گردد.

2-      بزرگترین خریداران و متقاضیان زغال ایران کدام اند؟

 زغال ایران به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب کشور، مرغوبیت کیفیت و قیمت ارزان، متقاضیان زیادی را داشته که از جمله این ها کشور های عربی هستند نظیر امارات، عمان و عراق. در نتیجه، تولید کنندگان می توانند برای برجسته شدن برند خود در کشور های هدف و سود بیشتر، آنها را در پک هایی قرار دهند که طبق سلیقه این کشور ها باشد.

3-      بهترین پک های صادراتی زغال؟

کارتن های لمینتی با زیبایی ظاهری و دوام خود، گزینه ای ایده آل برای جعبه های صادراتی هستند.


از کجا و چطور جعبه بسته بندی زغال تهیه کنم؟

 شرکت کارتن سازی آوین پک  از جمله شرکت های فعال و پیشرو در حوزه ساخت انواع جعبه های کارتنی، مقوایی و چاپ بسته بندی بوده که توانسته سهم زیادی از رضایت مشتریان را در کارنامه خود ثبت کند. برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت می توانید از طریق لینک تماس با ما در ارتباط باشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد