کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن خیار صادراتی { کارتن بسته بندی سبدی لمینتی و فلکسویی}

کارتن خیار مهم ترین بحث این مقاله است که به صورت کارتن خیار گلخانه ای و یا کارتن خیار صادراتی تولید میشود اما قبل از لازم است بدانیم خیار یکی از پر طرفدار ترین میوه های لذیذ و خوشمزه به شمار آمده و از خواص فراوانی هم چون سلامت پوست، قلب، درمان آفتاب سوختگی و حتی کاهش التهاب برخوردار است. به همین علت، میزان مصرف آن در ایران و دیگر کشورهای دنیا، بالا بوده و به دلیل سرانه مصرف بالای آن، به دو صورت بوته ای و گلخانه ای کاشت و برداشت میشود.

خیار علاوه بر آنکه نوعی میوه محسوب میشود، در انواع غذاها، سالاد ها و برخی از دسرها نیز مورد استفاده قرار میگیرد. ایران به عنوان سومین تولید کننده خیار در جهان پس از چین و ترکیه، یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان این میوه محسوب میشود. هم چنین با دارا بودن رتبه پنجم تنوع اقلیمی در جهان، صادر کننده بسیاری از صیفی جات چون خیار را بر عهده دارد. 

مرتبط بخوانید: کارتن میوه و صیفی جات صادراتی + عکس کارتن لمینتی و فلکسویی

همین تولید فراوان و پروسه صادرات آن سبب شده تا نیاز به کارتن بیشتری در کشور احساس شود؛ در نتیجه، شرکت های کارتن سازی باید در تولید با کیفیت آنها نهایت دقت و تلاش خود را به کار ببرند.

مدل های کارتن بسته بندی خیار 

مدل های مختلفی از کارتن بسته بندی در این صنعت تولید و طراحی میشود که انتخاب آنها گاهی بر اساس ویژگی محصول و در برخی موارد برای راحتی مشتری انتخاب میگردد. تعدادی از این مدل ها عبارت اند از چهار درب، تلسکوپی و سبدی که در ادامه به مشخصه هر یک خواهیم پرداخت.

·         کارتن چهار درب

کارتن چهاردرب با اسم کارتن آمریکایی نیز شناخته میشود و همانطور که از نامش پیداست، دارای چهار عدد درب در بخش بالایی و چهار درب دیگر در قسمت پایینی آن میباشد. این کارتن ها جهت بسته بندی محصولات بزرگ و سنگین بوده  که جز پر کاربردترین و متداول ترین ها محسوب میشود.

هم چنین، این مزیت را دارد که میتوانید لوگوی پیشنهادی خود را به صورت کاملا خلاقانه روی آن پیاده کنید. این کارتن ها اغلب ارزان بوده و سبب ماندگاری محصولات میشوند. از جمله ویژگی های مثبت این کارتن ها عبارت اند از:

  1. قیمت ارزان
  2. حمل و نقل و جا به جایی آسان
  3. مناسب برای محصولات نسبتا سنگین

در حین عمل صادرات در این مدل کارتن، ابتدا یک مشما درون آن میگذارند و سپس خیارها را روی آن قرار میدهند تا سالم به مقصد برسند.

·         کارتن تلسکوپی

مدل تلسکوپی یا همان زیره رویه به این گونه میباشد که درب آن از جعبه جدا میشود. و برای انواع محصولات مثل جعبه پیراهن مردانه یا جعبه های شکلات استفاده میشوند.

·         کارتن سبدی

این مدل جعبه، دارای دو دسته در دو طرف کارتن میباشد. این دستگیره ها برای آن گذاشته میشود که هوا درون جعبه جریان داشته باشد و از خراب شدن محصول خودداری شود. در این مدل کارتن، از فلوت ضد رطوبت جهت صادرات استفاده میشود و لاینرهای آن نیز از جنس کرافت میباشد.

 نکته: تمامی این سه مدل کارتن که در بالا ذکر کردیم، در دو مدل کارتن فلکسویی و کارتن لمینتی تولید میشوند که اغلب برای صادرات، لمینتی و برای تولیدات داخلی از فلکسویی استفاده میشود.

همراهان گرامی، تا به اینجای نوشته در مورد انواع مدل جعبه های کارتنی توضیحاتی را عنوان کردیم. اکنون میخواهیم در مورد چاپ هایی که روی آن اعمال میشود، بررسی هایی انجام دهیم.

انواع چاپ در تولید کارتن بسته بندی خیار

بیشترین سهم دیده شدن محصول ودر چاپ کارتن است. چاپ با کیفیت و مطلوب آن بوده که هر چه تمیز تر و شکیل تر باشد، پتانسیل بالایی را در جذب مشتری خواهد داشت و سیل عظیمی از متقاضیان به سمت کارتن شما روی خواهند آورد. چاپ در این صنعت بیشتر به دو صورت افست و فلکسویی انجام میگیرد.

در بسته بندی های کارتنی از چاپ فلکسو و در نوع لمینتی از افست بهره گرفته میشود. در اینجا میخواهیم در مورد این دو چاپ توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

چاپ افست

از رایج ترین و پرکاربرد ترین چاپ در  صنعت کارتن و مقوا سازی محسوب شده که ابتدا چاپ بر روی بر روی لایه نازکی مانند مقوا اعمال شده سپس توسط دستگاه مخصوصی این پوستر بر روی جعبه کارتنی چسبانده میشود. اگر زیبایی کار برایتان اهمیت دارد، لازم است که از این چاپ بهره ببرید زیرا افست هیچ محدودیتی در رنگ نداشته و شما میتوانید هر نوع طرح و رنگی را روی آن پیاده کنید.

مزایا

  1. تنوع رنگی زیاد
  2. کیفیت مطلوب
  3. دارای طرح های تبلیغاتی جذاب تر

معایب

  • طولابی بودن زمان چاپ
  •  نا مناسب برای تیراژ های پایین

چاپ فلکسو

این نوع چاپ به طور مستقیم بر روی کارتن انجام میشود که امکان آن در چاپ افست وجود ندارد. این نوع چاپ اغلب بر روی کارتن های قهوه ای انجام میشود.

مزایا

*قابلیت اجرای مستقیم روی کارتن

* قیمت مناسب

معایب

*محدودیت و تداخل در تنوع رنگ ها و طرح های چاپی

*کیفیت پایین تر نسبت به افست

اهمیت چاپ در کارتن های صادراتی خیار

 از اثرات مهم چاپ در این نوع بسته بندی ها به خصوص در نوع صادراتی میتوان به مواردی هم چون ماندگاری در اذهان عمومی، تبلیغ برند، دیده شدن زیاد و اعتبار شرکت سازنده اشاره کرد.

نکته مهم در چاپ این گونه جعبه ها آن است که باید مطابق با سلیقه و فرهنگ کشور مقصد صورت بگیرد تا ضمن جلب نظرشان، آنها را مشتاق به خرید دوباره از شما کنند.

تفاوت کارتن خیار صادراتی با غیر صادراتی

کارتن های صادراتی خیار به علت آنکه مدت طولانی را حین حمل و نقل سپری میکنند، بسیار مقاوم و با کیفیت هستند. این کارتن ها با طرح و چاپ شکیل تری نسبت به غیر صادراتی تولید میشوند زیرا برای صادرکنندگان، زیبایی کارتن جهت شناخته شدن برند شان بسیار پر اهمیت است.

 

کارتن های خیار بوته ای و گلخانه ای که برای صادرات به کار میروند، معمولا در کارتن های سه لایه و پنج لایه قرار میگیرند. لازم است بدانید که اکثر محصولات صادراتی از جمله خیار که به کشورهای دیگر صادر میشوند، در طول مسیر درون کانتینرهای یخچال دار یا مدتی در سرد خانه ها قرار میگیرند تا سالم به مقصد برسند.

به علاوه، جنس این کارتن ها به گونه ای است که در دمای زیر صفر درجه سبب ترکیده شدن بسته بندی نخواهند شد. این کارتن ها علاوه بر آن که فرآیند لمینت روی آنها انجام میشود، یک لایه سلفون نیز بر روی آنها قرار میگیرد تا هم از محصول مراقبت کند و هم شکل ظاهری شکیل تری داشته باشند.

ویژگی های کارتن خیار صادراتی

خیار از آنجایی که میوه ای با پوستی آسیب پذیر است، این نکته ضروری است که در یک سری کارتن های مرغوبی قرار بگیرند تا در صورت نا مساعد شدن شرایط آب و هوایی یا در صورت حمل و نقل غیر اصولی آنها دچار آسیب و کاسته شدن کیفیتشان نشود.

رعایت یک سری از نکات در کارتن این محصول بسیار ضروری بوده که این ها شامل مواردی است که در ادامه بازگو خواهیم کرد.

1-مقاوم در برابر ضربه

2-داشتن اطلاعاتی مبنی بر معرفی کردن محصول

3-رنگ و طرح مناسب

4-ابعاد مناسب با وزن

5- متناسب با سلیقه و فرهنگ کشور مقصد

اگر میخواهید بسته بندی مناسبی را برای محصول یا کالای خود انتخاب کرده و آن را به بهترین شکل راهی بازار کنید، میتوانید با کارشناسان شرکت کارتن سازی و جعبه سازی مشورت کنید تا آنها مطابق با نظر و سلیقه شما و با در نظر گرفتن ابعاد و نوع کالا، کارتن مورد نظر را طراحی و به مرحله تولید برسانند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد