کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

خدمات چاپ چیست و چقدر در زیبایی بسته بندی مؤثر است؟

خدمات چاپ یا خدمات چاپی بعد از مرحله تولید و چاپ قرار میگیرد، قبل از اینکه تصمیمی در این خصوص بگیرید بهتر است خدمات چاپ را بشناسید، خدمات چاپی یک نوع سرویس دهی در راستای زیبایی و حفظ طرح چاپی شما بر روی جعبه می باشد.

 

 خدمات چاپی شامل:

·         سلفون براق

·         سلفون مات

·         سلفون مات مخملی

·         یووی موضعی

·         یووی سیلندری

·         خدمات چاپ طلاکوبی

·         برجسته

·         چاپ متالایز

·         پوشش هیبرید

·         خدمات امباس

سلفون یک روکش از جنس پلاستیک که بعد از چاپ باحرارت دادن برروی جعبه شما چسبیده یا کشیده می شود، علاوه بر زیبایی که به جعبه یا کارتن شما میدهد مقاومت آنرا نیزدر برابر خراش و پارگی بالا میبرد. درنوع براق به دلیل حالت سایه روشنی که دارد رنگهای چاپی درخشان و قابل توجه می شوند. سلفون مات کلاسیک و شیک می باشد و حالت سایه تیره آن باعث می شود یکی دو درجه رنگها تیره تر به نظر برسند، مات مخملی هنگام لمس آن حسی نرم و لطیف به فرد منتقل می کند. درهنگام طلاکوب روکش سلفون الزامی است.

یووی سیلندری (ورنی) به این دلیل اینگونه نام گذاری شده که مواد دارای UV را از طریق سیلندر به روی مقوا زده به طوریکه تمام سطح را پوشش دهد مناسب برای پوستر های تبلیغاتی یا لمینت کردن سطح کارتن های بزرگ، یووی یک اشعه ی فرابنفش که قابلیت خشک شدن سریع را نیز دارد. در نوع موضعی این عمل فقط روی جاهای مشخص شده انجام می گیرد مانند یک نام و برند محصول شما وهرچیزی که نیاز به جلب توجه داشته باشد، پرکاربرد در پترن های محصولات و بیشتر برروی سطح مات انجام می گیرد و همچنین کلیشه آن به صورت جداگانه برروی دستگاه قرار دارد و برخی از نقاط را مشخص و نمایان می کند، عکس و نام محصول، برند شرکت و... را از دیگر اجزای چاپ شده برروی مقوا برجسته تر نشان می دهد.

برجسته کردن توسط دوصفحه فلزی که یکی از آنها برآمده و دیگری تورفتگی دارد انجام میگیرد در این نوع خدمات چاپی به وسیله قدرت دستگاه می توانید مشخص کنید که میزان برجستگی در چه حد باشد.

خدمات چاپی طلاکوب بدین صورت می باشد که بر روی سطح مقوا میتوان حاشیه، لوگو، نام برند و ... را متمایز از بقیه اجزا چاپی نمایان کرد، تنوع رنگی در این نوع خدمات طلاکوب، نقره کوب و مسی کوب می باشد و بیشتر برروی سلفون مات انجام می گیرد.

چاپ متالایز یک لایه از متالیک که می تواند به رنگهای مختلفی باشد برروی مقوا مانند سلفون کشیده می شود. بیشتر به صورت نقره ای و طلایی مشاهد می شود اما امروزه هفت رنگ آن نیز رایج شده است.

پوشش هیبرید با این نوع خدمات می توانید نوشته ها و تصاویریا لوگو و... را همانند یووی موضعی اما در ابعاد وسیع تری انجام دهید با این تفاوت که دقت بالاتری نسبت به موضعی دارد.

خدمات چاپی امباس  (emboss)یا بافت دار کردن مقوا، برجستگی در این نوع چاپ با دیگر خدمات چاپی فرق می کند، ظاهری متفاوت تر و لوکس دارد. در اینجا یک قالب اختصاصی درست می شود تا برروی مقوا پرس شود و طرحی سه بعدی ایجاد کند و می تواند بدون رنگ یا به رنگ طلایی نقره ای و مشکی باشد.

امباس ازنوع چاپ های زینتی است، برروی مقواهای گرماژ بالا و به دو صورت حرارتی و سرد انجام می شود. برای مخمل، گالینگور، جیر، چرم طبیعی و مصنوعی به صورت حرارتی اما در مقوا، کاغذ و هر بافتی که منشاء آن سلولزی باشد به روش سرما چاپ صورت می گیرد.

شاید در ظاهر اینگونه به نظر برسد که خدمات چاپی امباس و برجسته شبیه به هم عمل می کنند اما کلیشه آنها متفاوت می باشد و نوع برجسته کردن آنها باهم تفاوت دارند، امباس بافت کاغذ را به طوری برجسته می کند که تغییر شکل واضحی در ان صورت می گیرد، به اصطلاح می توان گفت حالت کبریتی مانند در آن دیده می شود.

کاربرد خدمات چاپی

سلفون: چاپ جعبه، کتب، پوستر، جلدهای مخصوص و ...

یووی: براق کردن-نمایان کردن برند تجاری، نام شرکت و کسب وکارتان، لوگوی و نام محصول برروی یک لایه مقوا و...

چاپ متالایز: محصولات خاص و تزیینی، جعبه ادوکلن، داروها، لوازم ارایشی بهداشتی و ...

پوشش هیبرید:انواع لایه های مقوایی، کارت ویزیت، تراکت ، بروشور و ...

طلاکوب: سررسید سالنامه، هدایای تبلیغاتی، لوگو نام تجاری، انواع لباس و پارچه، هاردباکس، کارت ویزیت، بروشورو ...

برجسته:انواع جعبه های مقوایی، چاپ کتاب و مجله و ..

چاپ امباس: بسته بندی مقوایی، ساک دستی و...

قالب استفاده شده در این خدمات از جنس زینک (روی) بوده و هرزمان طرح اختصاصی شما آماده باشد، قالب زن شروع به کار میکند.

خاتمه

خدمات پس از چاپ افزودن یک ویژگی به طرح چاپی و ظاهری جعبه مقوایی - کارتنی شماست که این امر در زیبایی و محافظت از آن نیز بی تاثیر نمی باشد. پس می بایستی خدمات چاپی را به گونه ای انتخاب کنید که باعث شود نگاه بیننده مکث بیشتری برروی آن داشته باشد، حتی می توان با پوشش های متنوع هنگام لمس به مخاطب حس متمایز و ویژه ای القا کنید. برای انتخاب یک یا چند خدمات پس از چاپ بر روی جعبه بسته بندی کالا خود پیشنهاد میشود با یک شرکت جعبه سازی مشورت نمایید.

سوالات متداول

اگر در تیراژ پائین خدمات پس از چاپ روکش سلفون مخملی بخواهم، میتوانم ثبت سفارش انجام دهم؟

خیر، برای اجرا کردن این المان زیبایی بر روی طرح چاپی شما نیاز به سفارش آن در تیراژ بالا می باشد.

محاسبه قیمت در خدمات چاپی به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع و ابعاد خدمات و تیراژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد