کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

کارتن سازی و جعبه سازی

کارتن سازی، جعبه سازی، جعبه مقوایی، چاپ و بسته بندی آوین پک

استند کارتن بسته بندی از تولید تا طراحی بیاموزید

استند کارتن یک نوع بسته بندی است زیرا محصولات در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می شوند. در واقع جعبه و کارتن بسته بندی یکی از مهمترین وسایل در ارائه کالاها می باشد.

 انتخاب جنس و مدل یک جعبه ، بستگی به نوع محصول و سلیقه مشتری دارد. امروزه بسته بندی های کارتنی و مقوایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و اکثر تولیدکنندگان به سمت این نوع بسته بندی ها روی آورده اند.

پک های کارتنی و مقوایی در مدل های مختلف طراحی و تولید می شوند. طراحی ها و مدل های خاص نقش مهم و بسزائی در دیده شدن بسته بندی و خرید محصول دارند هر چقدر یک پک زیبا و منحصر به فرد باشد بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در بازار فروش از آن استقبال می شود. در این مقاله می خواهیم درباره یکی از مدل های جعبه بسته بندی که استند نام دارد بیشتر آشنا شویم.

  

استند چیست و چه کاربردی دارد؟

شاید اسم استند برایتان ناآشنا بوده و به ندرت این واژه را شنیده باشید، استند به نوعی ازکارتن  بسته بندی گفته می شود که برای عرضه بهتر محصول و نشان دادن مشخصات آن استفاده می گردد.

کلمه استند یک واژه انگلیسی می باشد که به معنای ایستاده است. استندها از جنس های مختلف و در مدل های متفاوت عرضه می شوند مانند استند فلزی، چوبی، کارتن پلاست، مقوایی و کارتنی. که در ادامه می خواهیم استندهای کارتنی و مقوایی را مورد بررسی قرار دهیم.

استند کارتنی و مقوایی

استندها نوع خاصی از بسته بندی هستند که جهت پک کردن محصولات سبک با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید تا به حال در فروشگاه چشمتان به استندهای کرم مرطوب کننده و یا سوپ های آماده خورده باشد، این استندها سبب می شوند که شما به راحتی محصول را مشاهده کرده و انتخاب نمایید.

همین واضح بودن کالا حس خوبی به مشتری داده و او را ترغیب به خرید می نماید. این نوع پک ها بیشتر برای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع مواد غذایی استفاده می شوند. اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که بکارگیری استند، در عرضه محصولات بسیار کارآمد می باشد.

استندها مانند کارتن مادر عمل می کنند، یعنی میتوان چندین محصول را درون آنها قرار داد سپس عرضه کرد. به این صورت دیگر نیازی به بسته بندی های جداگانه برای هر محصول وجود ندارد و این موضوع از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

استندها در دو نوع کارتنی و مقوایی قابل تولید هستند، مقواها یک ورق نازک هستند که در گرماژ ( ضخامت) مختلف عرضه می گردند، مقواها در انواع مختلف مانند ایندربرد، پشت طوسی، کرافت و گلاسه موجود می باشند.

کارتن ها نیز انواع گوناگون دارند که پرکاربردترین آنها شامل دو لایه یا کارتن سینگل فیس ، سه لایه و پنج لایه می باشد، چون استندها برای بسته بندی محصولات سبک استفاده می شوند کارتن 2لایه و 5 لایه مناسبترین گزینه در این زمینه هستند.

نگهدارنده (هولدر) و منقسم استند

در تولید برخی استندها از هولدر و منقسم استفاده می شود. هولدر یا نگهدارنده از تکان خوردن محصول جلوگیری می کند منقسم نیز سبب مجزا شدن محصولات از هم می شود. جنس این هولدر و منقسم ها از خود کارتن با مقوای استند می باشد.

هولدر و منقسم در ابعاد جعبه استند تهیه و تولید می شوند زیرا باید درون استند قرار بگیرند و اگر بزرگتر یا کوچکتر باشند به درستی درون پک جا نشده و نمی توان از آنها استفاده کرد.

طراحی و چاپ استند

یکی از مهمترین ویژگی استندها جذابیت آنها در جهت فروش محصولات می باشد و این زیبایی بدون انجام چاپ امکان پذیر نمی باشد، زیرا این چاپ و طراحی است که سبب دیده شدن یک بسته بندی می گردد.

چاپ کارتن در دو نوع فلکسو و افست بر روی بسته بندی ها انجام می شود. چاپ فلکسو به شکل مستقیم بر روی کارتن ها اعمال می گردد ولی چاپ افست را نمی توان به این روش انجام داد بنابراین این چاپ را روی مقوا اجرا می کنند سپس مقوای چاپ شده را که در اصطلاح پوستر نام دارد را توسط دستگاه مخصوص بر روی کارتن می چسبانند که با این فرآیند، کارتن لمینت شده تولید می شود.

برای چاپ استندها از این دو نوع چاپ می توان استفاده کرد و بکارگیری هر کدام از آنها بستگی به نظر و سلیقه مشتری دارد.

کارتن های فلکسویی نسبت به جعبه های لمینتی قیمت مناسبتری دارند. ولی باید گفت چاپ افست به دلیل تنوع رنگ، زیبایی بهتری به کارتن های لمینتی می دهد و سبب بالا رفتن آمار فروش می شود.

استندها علاوه بر وضوح محصول می توانند به خوبی معرف و بازاریاب کالا شده و نظر مشتریان را به خود جلب کنند. هر چقدر طراحی استند زیباتر باشد بیشتر به چشم می آید.

استفاده از رنگ های مدرن و جدید، چاپ برند و لوگو، اجرای ایده های خلاقانه همگی می توانند در تولید استندها کمک کننده باشند و در پایان پکی جالب و منحصر به فرد به بازار عرضه شود.

مزایای استفاده از استند

استندها دارای مزایا و ویژگی هایی می باشند که سبب شده امروزه، تولیدکنندگان بیشتر به سمت استفاده از این مدل جعبه ها بروند.

1. اولین ویژگی استند که می تواند هر تولیدکننده را ترغیب به خرید آن کند، قیمت مناسب این نوع بسته بندی ها می باشد.

2. وزن کم و سبک آنها که سبب راحتی در حمل و نقل می شود.

3. قابلیت ساخت در مدل های متنوع، یکی از نمونه های رایج این استندها مدل ته قفلی درب دارویی می باشد که با قرار دادن پرفراژ (جای برش) به راحتی تبدیل به استند می شود.

4. استندها می توانند بهترین بازایاب بوده و یک برندینگ برای شما ایجاد کنند. این مدل بسته بندی ها بهترین نوع پک برای جذب مشتری ها هستند.

5. قابلیت چاپ بالای کارتن ها و مقواها که آنها را نسبت به دیگر بسته بندی متمایز کرده است.

6/ قابل بازیافت بودن استندهای کارتنی و مقوایی نکته مهمی است که امروزه تولیدکنندگان و صاحبان محصول به آن اهمیت می دهند. این پک ها به محیط زیست و طبیعت آسیبی نمی رسانند.

استندها نوعی بسته بندی هستند که محصول را به خوبی برای مشتریان نمایان کرده و سبب ترغیب آنها برای خرید می شوند و با ایجاد طرح و رنگ زیبا و خلاقانه بیشتر به چشم می آیند.

کارخانه جات کارتن سازی زیادی با بهره گیری از تجارب طراحان خبره در میهن مان ایران بهترین نوع استندها را با متدهای جدید تولید می کنند که از جمله این جعبه سازی ها می توان زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک را نام برد. اگر محصولاتی در این سبک ها برای عرضه به بازار دارید می توانید از استند برای بسته بندی آنها استفاده نماید تا در بین رقبا محصولاتتان پرفروش ترین باشند.

               

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد